Lurigt skoköp och musik

Idag har det inte heller blivit så mycket gjort. Var på stan en sväng och fikade med syrran och hennes barn. Hejade på en halvbekant kurspolare. Nu tror väl hon att jag är tvåbarnspappa :-).

Efter fikat gick jag iväg till Stadium och köpte skor som jag ska ha till handbollen. Provade ut ett par sköna och rätt fula orangea skor. Killen som hjälpte mig gick och hämtade en kartong på lagret som det var en sko i och sa att den andra stog i testhyllan. Jag provade båda och de kändes bra så jag bestämde mig för att köpa dem. Men så när jag såg kartongen jag fick var priset billigare på den än det priset som stog på hyllan. He he tänkte jag här tjänar man några hundralappar. Sedan gick jag hem och provade skorna ett tag. Då upptäckte jag det luriga. De var inte likadana. Nästan likadana men väldigt många detaljer som inte stämde. Jag har då antagligen köpt 2 olika skor. Ska jag byta så har jag ett kvitto som inte stämmer med namnet på varje fall den ena skon. Taskig situation... Men de känns exakt likadana när man har dem på och de har samma betäckningar på skon. Så jag ska ha dem på matchen imorgon ialf sedan får jag se om jag försöker byta dem eller ej.

Musik måste vara ett av de mest känsliga ämnena som finns bland oss människor. Är man kille, någorlunda vuxen och tycker att pojkband, dansband mm är bra så ska man bli utskrattad. Är man musikintresserad så ska man helst inte lyssna på det som andra vanliga människor känner till. Desto mer indie eller ovanlighetstyckare man är desto bättre människa är man. Läste på ett forum för sport häromdagen att Arjen Robben's favoritlåt var The final countdown med Europe. Då fick han givetvis massa skit. Europe går ju inte lyssna på om man är någorlunda flashig. Men jag tror inte det finns någon i Europa som tycker den låten är riktigt dålig. Nog att den är uttjatad men det gör inte att låten helt plötsligt ska bli hånad. Men i dagens 'lyssna på det som inte andra lyssnar på samhälle' måste det vara så.
Kan man helt och hållet byta musiksmak? Så att man helt föraktar det man gillade förut? Jag gör det inte. Nog att man tröttnar på musik men att man helt plötsligt hatar det man gillat förut kommer jag aldrig köpa. Nu ska man inte tro att indiemusiken är dålig för det är den verkligen inte. Men att det ska vara så coolt att lyssna på det som är ovanligt tycker jag är så oerhört töntigt. Jag tror människor i regel uppskattar ungefär samma slags musik.

Det var nattens eftertanke.

Kommentarer
Postat av: Fredrik lampa

Hej !
och tack för en mycket intresant upplevelse, här på din sida ! Jag skulle vilja läsa lite mer om dina olika frisyrer! har du kvar plattången?

2005-11-26 @ 22:00:26
Postat av: Matz

Bra eftertanke måste jag säga, som det nog ligger en hel del i :)

2005-11-28 @ 14:47:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0