För vi är bäst i curling!!!

Idag tog Sveriges damer OS-guld i curling :-). Curling tittar man verkligen aldrig på förutom när det är OS. Vet inte ens om de skulle sända en final från VM. Brukar väl stå en notis nere i hörnet i tidningen om de vunnit. Men nu när det är OS är det curling hela tiden, och det är faktiskt ganska spännande att titta på. Om man tröttnar på själva curlingen kan man alltid titta på Anna Svärd eller på reserven, åtminstonne när det är damerna som spelar :-).

Idag har jag tränat ett pass på gymet och ett pass handboll. Det var en jobbig men kul handbollsträning. Är så jäkla mycket roligare nu när man får spela på en plats där man kan göra lite nytta. Lite mer självförtroende i läget bara så ska det nog kunna gå ok.

Himla tur att det är OS så man kan vara lite glad över att vara svensk, speciellt nu när vädret är skit :-). Hade inte OS varit hade jag nog bara gnällt på vädret. Det är bara slask och svinjobbigt att köra bil. Ena dagen är det hur bra väglag som helst för att dagen efter bli isbana eller massa snömodd. Det är så irriterande. Jag bara väntar på att jag ska köra av vägen med bilen.

En kompis berättade några saker idag som jag funderat lite på, vilket gjorde att jag fick mer respekt för denne.

Har en engelsk text att läsa. Jag är inte allt för vass på engelska så det är lite knivigt. Vill verkligen vara bra på engelska, men det är inte så lätt att bara bli. Tänkte beställa ett lära sig engelska spel från CDON, men det fanns inte i lager, så jag får så vackert vänta. Har ett annat program, men jag kan typ alla orden där.

Låttips med Erasure: oh l'amour, love to hate you, a little respect, lay all your love on me.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0