Gött!

Har nyss sett Sveriges herrar vinna över Tjeckien i semifinalen i OS-ishockeyn, så det kommer bli en till OS-final med svensk medverkan:-). Fast det känns ändå inte alls så där jättekul som det borde. Det beror säkert på att det är VM-turneringar och andra turneringar hela tiden i ishockey, vilket gör att man tappar intresset. Tycker nästan det var lika roligt att titta på curlingsemifinalen. Hursomhelst blir det nog en rolig final på söndag.

Idag har jag mest varit på universitetet. Det har inte blivit så mycket annat vettigt gjort. Nu sitter jag och äter lite kvällsmat för mig själv. Det är lite ensamt och lite tråkigt, men jag har inte försökt hitta på något annat så då får man fan skylla sig själv.

Imorgon blir det holabaloo här i lägenheten. Edström, Larsa och kanske ett par till kommer hit och förfestar. Själv ska jag vara nykter, för att jag har match dagen efter. Larsa och Edström lite halvfulla kan sluta precis hursomhelst. Man får hoppas att det inte blir full kalabalik :-). He he, jag tror det kan bli rätt kul också, för det är bra drag i grabbarna :-).

En annan fundering... Ska man tycka synd om dem som mår "psykiskt" dåligt eller bara vill ta självmord, och ge dem massa gratis medicin? Det är en svår fråga. Oftast brukar jag verkligen inte tycka synd om dem som mår dåligt över sin oftast helt vanliga livssituation, men när man går in på det djupare så blir det lite mer avancerat. Rätt kul att jag läser socialpsykologi nu och säkerligen kommer börja läsa psykologi eller sociologi sedan. Jag kommer väl bli någon slags terapeut av något slag, och jag kommer nog vara världens sämsta :-). Jag kommer säkert alltid tänka - Men ta tag i ditt liv istället och var glad att du lever och inte är fysiskt handikappad :-).


Kommentarer
Postat av: Nora Rep

Tack för festen igår. Det var verkligen trevligt.

2006-02-26 @ 12:57:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0