Dubbelmoral!

Det handlade säkert om något slags missförstånd igår och egentligen var det väl inget att irritera sig så mycket på heller, men jag är noga med att stå för vad jag tycker och inte ändra mig i olika sällskap bara för sakens skull. I sådana lägen håller jag hellre käften än att säga en åsikt som kanske kan förstöra en rådande trevlig atmosfär. Finns sällan anledning till att irritera folk mer än nödvändigt. Däremot vidhåller jag min åsikt om jag skulle bli direkt tillfrågad om vad jag tycker om någonting. Om man då går tillbaka till vad som gjorde mig lite upprörd igår var att jag blir ledsen om människor som jag tycker bra om inte tycker sig kunna lita på vad jag säger. Jag vill verkligen inte bli förknippad med någon vars åsikter ändras beroende på vilka som ger mest "poäng" i olika situationer. Det är det tillräckligt många andra som håller på med. Men men... Det här var som sagt en riktig skit sak, men det här är ändå en förklaring till mitt förra inlägg i bloggen.

Annars var det en riktigt bra kväll igår och den tillbringades i Brunnsparken där det var flera konserter. Det var  "Where the action is" turnén som gästade Örebro. Vädret var underbart och musiken helt ok. Jag hade nog sett alla banden ett par gånger tidigare, så man visste ungefär hur de skulle låta och uppträda. Kvällens kung var Bias som levererade ordvitsar på löpande band. Sådana där som är så dåliga att de blir bra :-). Själv fick jag höra att jag inte var känd för att vara rolig... Lite sant är det nog också. Jag är inte den som så ofta drar en klockren historia inför en skrattande publik, men jag tycker nog att jag är rätt skojfrisk ändå.

Idag hade vi en inte inplanerad handbollsträning som var svinjobbig. Jag tyckte jag fick lite problem med andningen ett tag. Antagligen inbillade jag mig bara, men jag brukar kunna bli riktigt hostig när jag tar ut mig ibland, så något litet strul kanske det är, men knappast troligt.

Imorgon blir det Gustavsvik med Matz och Robert, och det lär bli kuligt värre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0