:-)

"Vi vägrar vara indie för då säljer man inga skivor och det vill vi", är ett härligt uttalande, lite fritt ihågkommet av mig, av någon av snubbarna i David & The Citizens. Är det något, ganska meningslöst, som jag stör mig på är det ordet indie och alla dessa människor som symboliserar sig med det. Jag får direkt en känsla av irritation i kroppen. Det bara skriker identitessökande och osäker människa som istället för att hitta sin egen identitet försöker gömma sig bakom någon slags påklistrad coolhet av indiepop. I dessa dagar verkar all pop som inte spelas på Radio Rix eller liknande usla kanaler få kallas för indie, fast det är ganska irrelevant, men ganska konstigt. Finns ju ingen direkt språklig relation mellan stora skivbolag och independent nuförtiden ialf, och spelar det någon som helst jävla roll om artisten är på SONY/BMG eller kränger sina skivor från sitt eget skivbolag? Kan det inte bara vara så att man lyssnar på den musiken man själv tycker är bra, oavsett stil? Jag vet själv vilken tönt jag kan vara ibland och inte stå för att jag tycker vissa låtar är bra, givetvis i olika situationer och på olika sätt, men likförbannat är de bra.
En annan sak... Korreleringen indie/tråk/deppop och depressioner måste vara väldigt stark bland unga människor. Undrar vilket som föder vad eller om det alltid är någon tredje variabel som väger in och föder båda de andra två? Själv tror jag väl att det är den tredje variabeln som jag tror är identitetssökandet som är den som är orsaken, men är ändå rätt säker på att deppig musik knappast ger glada människor heller.
Nu är, som jag sagt tidigare, mycket så kallad indiemusik både bra och glad, så det är inte musiken i sig självt jag stör mig på utan det är de som lyssnar på den :-).
Vet inte om jag fått fram min ståndpunkt här, men jag blev bara tvungen att skriva av mig lite förakt :-).

Nu ska vi vara lite positiva igen. Imorgon ska jag vara barnvakt åt Lisa en stund på dagen, så därför lägger jag upp ett par bilder på mina två goa och söta syskonbarn :-).


Kommentarer
Postat av: miian

puh avancerad blogg de där :P

2006-10-10 @ 14:28:38
URL: http://miian.blogg.se
Postat av: löw

klockrent!

2006-10-10 @ 14:40:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0