Talar som en kvinna...

Jag läste i ett nummer av Illustrerad Vetenskap igår om hur män och kvinnor generellt uppträder i ett samtal med flera personer. Efter att jag läst klart förstog jag att mönstret för kvinnor passade in bättre på mig :-). Jag har alltid sagt, och vetat, att jag inte är speciellt bra på att berätta saker för varken en eller flera människor. Jag har inte gåvan av att berätta bra och intressant från eget huvud utan måste ha en text att läsa från. Däremot är jag duktig på att lägga in kommentarer och frågor om någon annan pratar. Nu stog det i tidningen att män i regel försöker överrösta varandra och att varje person hela tiden vill vara den som har ordet medan kvinnor lyssnar och lägger in någon fråga eller kort kommentar ibland istället. Jag har påpekat förut att jag inte är överdrivet maskulin och det här var väl ett bevis till :-).

Dagen har använts till att plugga och det känns som jag ligger till rätt bra för att kunna klara av tentan på fredag. Någon dag till att kunna plugga på skulle dock inte vara helt fel. Hursomhelst är jag rätt övertygad om att jag kommer klara mig.

Vi hade tydligen missat en grej i metoden med vårt arbete som var en del av den här kursen vilket är lite drygt. Nu blir det att man måste tänka lite på det istället för att bara koncentrera sig på tentan. Verkar dock bli Erika som får lösa det där problemet så jag slipper nog lägga ner någon tid på det :-P.

Kommentarer
Postat av: E

Mmmm...sitta uppe några timmar till eller gå upp med tuppen imorgon- det är det som är frågan...? :)

2006-10-30 @ 23:25:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0