Onsdag!

Idag har jag mest pluggat. Har kommit till ett kapitel i boken som handlar om känslor och motivation, vilket är väldigt intressant. Det fanns ett litet test med tre påståenden där man kunde se vad man är för typ av människa vad gäller att uppnå olika mål. Påståendena var, lite ändrade av mig, dessa: Jag vill bli så bra som möjligt på det jag gör, det är viktigt att jag är bättre än de som gör samma sak och jag är nöjd bara jag lyckas undvika att prestera dåligt. Sedan skulle man gradera dem på en skala mellan 1-7 där 7 var högst och 1 minst. För min del var det första påståendet det jag graderade högst. Det andra var mer viktigt förr, men jag skulle aldrig kunna fuska för att ge mig själv en fördel och då vara nöjd med det som många andra kan, och den där riktiga tävlingsinstinkten att slå andra har jag nog tappat bort någonstans :-). Jag tycker om att vara duktig på olika saker, men inte när det går ut över andra så att säga. Det tredje påståendet var det mest luriga... Jag hatar att vara dålig på saker, men jag vet inte om jag tycker det är speciellt pinsamt och illa att misslyckas... Däremot ska det till ganska mycket för att jag ska vara helt nöjd med det jag utfört, för jag är lite av en perfektionist.

Salle var här en stund på eftermiddagen och vi diskuterade lite politik :-). Det slutade med att han sa - Nej nu drar jag innan jag blir förbannad... Jag förstår hans synpunkter, men kan inte riktigt gå med på att de fungerar så bra i praktiken. Man fick nästan känslan av att han blivit lite påverkad av Torsten :-). Salle själv är jag helt övertygad om skulle klara sig alldeles utmärkt även om man kastade ut honom naken och utan pengar någonstans där han inte kan språket :-). Känns således inte som att han behöver vara speciellt orolig över att Sverige bytt regering. Hursomhelst var det hela inte heller så allvarligt som det lät :-).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0