Bungyboy!

De senaste dagarna har jag och Nils hoppat och studsat som bara den i Queenstown dar vi just nu befinner oss. Vi har namligen hoppat bungyjump hela tre ganger var fran diverse olika hojder och platser har i krokarna. Queenstown ar nog som mest kant just for bungyjumpingen som finns har. Om jag forstatt det hela ratt sa finns har varldens forsta komersiella bungyjumpplats och aven varldens hogsta bungyjump har funnits har men nu har nagra andra stader fixat hogre hopplatser. Hursomhelst var vi tvugna att prova pa bungyjump nar vi nu tagit oss hit sa vi kopte ett paket som inneholl tre hopp. De forsta tva hoppade vi i forrgar och det sista igar. De tva forsta var inte sa hoga, drygt 40 meter, men de var valdigt roliga for man fick hoppa baklanges, springa, gora volter osv om man kande for det. For mig blev det bakatvolt pa det forsta hoppet och lopning med dyk pa det andra :-). Vid det forsta hoppet kunde man aven komma ner i vattnet och doppa sig vilket jag dock inte lyckades med men Nisse fixade det galant och blotte ner sig rejalt till diverse askadares fortjusning :-).
Hoppet vi gjorde igar var valdigt hogt, 134 meter, och man hoppade ut over en ravin fran en liten station som man var tvungen att aka gondol till :-). Jag var valdigt lugn innan hoppet och hade mestadels upplevt de andra tva lagre hoppen som en ren njutning men nar jag stod dar pa en liten platform en si sa dar 150 meter ovanfor marken och tittade ner med vetskapen att har ska jag hoppa ner blev jag for forsta gangen lite skakis :-). Det mesta i kroppen sager att det inte ar sa bra att hoppa fran nagot sa hogt :-). Men, men det var inget att tveka over sa det var bara att hoppa och mitt bestamda spikhopp med armarna intill kroppen lyckades :-). En nagot overraskande sak var att det bara var en person som inte vagade hoppa av de omkring 20 som var med upp till det sista bungyhoppet. Jag trodde allt att det skulle vara ett par till som skulle fega ur.
image111
Dar ute i kabinen hoppade jag och Nisse ner mot ravinens botten...
image113
Nagot i den har stilen motte ogonen nar man stog pa platformen och skulle hoppa ut...

Queenstown ar inte bara bungyjumping utan det finns aven valdigt mycket extremsportsgrejer man kan hitta pa har och naturen ar sagolikt vacker. Sagan om ringen spelades till vissa delar in har omkring Queenstown och det kan man forsta for landskapet ar fantastiskt med hoga berg, klara sjoar och djupa dalar.
Aven att vi inte gjort nagra specialla naturutflykter har vi anda lyckats sett mycket av landskapet for att nagra av bungyplatserna har legat utanfor staden sa att man har behovt aka buss dit.
Forutom allt hoppande sa har vi aven partajat ett par kvallar har ocksa vilket dock har gjort oss lite besvikna for de stallen vi har varit pa har spelat sa fruktansvart usel musik. Det maste vara nagon slags kollektiv radsla bland DJ's varlden over att bara spela pisstrist dansmusik sa fort det blir helg och mycket manniskor ar ute. Det ar totalt oforstarligt! Det ar nastan sa att man vill krakas. Trots det blir det nog partaj ikvall igen med hoppet om att hitta nagot battre an de klubbar vi provat pa hittills. Vi ska nog aven testa en ny taktik ikvall for att se om vi kan fa det lite roligare...
image112
Lite "view" och en annan av de platser vi hoppat bungy fran.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0