Cykel & luge...

Igar med en rejal baksmalla i kroppen var jag, Nisse och ett par trevliga rumskompisar fran England och Holland ute pa en mountainbiketur. Man var kanske inte helt motiverad innan men det kandes bra med lite motion efter en ganska sa blot partykvall dagen innan. Forst i borjan cyklade vi bara pa asfalt och grusvagar vilket var ganska trist men efter ett tag kom vi in pa mindre stigar med ganska knepig terrang. Jag tror inte jag har cyklat i sadan terrang nagon gang och om jag har gjort det var det valdigt lange sedan och inte med en cykel som var i topptrim och gjord for andamalet. Saledes blev det en riktigt trevlig cykeltur som forutom cyklande i skogsterrang aven innebar en del fina vyer over Queenstown och sjon har nere. Jag tror vi cyklade omkring i ungefar 3 timmar och sadeln var val inte helt bekvam sa idag har man fatt betalat med en nagot om rov :-). Inte helt skont men det funkar :-).
Kvallen efter cyklingen spenderades mestadels sovandes i sangen... Man var ratt trott efter kvallen innan och efter den pafoljande cykelturen.
image114
Ser riktigt proffisionell ut he he... Stavas det verkligen sa?

Idag har det ocksa utforts aktiviteter. Uppe pa ett berg har har de nagot de kallar for luge och det gar ungefar ut pa att man sitter i en "slade" med hjul som man aker nerfor en bana med. Lite som go-kart fast utan motor kan man saga och det gar givetvis lite langsammare. Nisse kande att det kanske inte riktigt passade hans ekonomiska situation sa det blev bara jag och hollandaren Suzanne som akte. Det var ganska roligt och vi korde sammanlagt 5 ganger av vilka jag bara lyckads vinna 2... Beratta det inte for nagon, lite pinsamt :-). Iofs berodde den sista och avgorande forlusten lite pa att min slade gick sonder nar jag skulle kora om...
image115
Uppe vid lugebanan.

Det har ar aven var sista dag har i Queenstown for imorgon kilar vi vidare genom en forhoppningsvis fortjusande busstur upp till Christchurch.


Kommentarer
Postat av: linus

ser ut som en lodis...klipp dig!

2007-12-04 @ 17:27:58
Postat av: Andy

Far val lagga upp lite fina bilder pa mig nagon gang... Men det ar inte rikitgt meningen har :-).

2007-12-05 @ 04:31:39
Postat av: linus

hur ska du lyckas med att lägga upp finare bilder?

2007-12-11 @ 23:01:26
Postat av: Andy

Du om nagon vet val det...

2007-12-12 @ 09:02:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0