Nästan färdigflyttad!

Nu har alla de stora möblerna flyttats till Hallsberg :-). Jag, Pelle, Jonas och farsan satte igång klockan 11a "imorse" och blev klara efter ett par timmars tungt arbete. Tackar så hjärtligt att ni hjälpte till med flytten. Även Gattas ska ha ett tack för det han hjälpte till med i lördags. Det känns väl så där att ha flyttat hem men det handlar bara om ett par månader om jag nu hittar något när jag kommer hem från resan så att säga.

Helgen har således mest bestått av att packa lådor osv men jag, Salle och Bias var ändå ute på krogen en sväng i lördags. Salle köpte till och med en grill så att vi kunde grilla lite kött på förfesten vilket var både gott och trevligt. Vi hade dock stora problem med att få fjutt på briketterna i blåsten men Salle löste det genom att cykla iväg och köpa lite gammalt hederligt kol :-). Sedan blev det en öl på Pitcher's för att sedan gå till Björnis. Jag tyckte det var riktigt trevligt på Björnis men Salle drog hem efter någon timma av någon underlig anledning. Det var ganska många gamla luringar på Björnis som man inte sett på ett tag vilket kan vara lite kul.

Babar fick tydligen inte servera alkohol i baren längre så de slog igen. Anledningen till att de inte fick det verkar vara att det var för "bråkigt" utanför Babar. Hur kan polisen veta att alla bråkstakar har varit på Babar? Verkar väldigt underligt det där. Läste en annan anledning i Nerikes idag också. Det var att inspektören sett några människor, som hör och häpna, hade två öl samtidigt i händerna :-).

Nu är man Hallsbergare ett tag igen... Det svider lite må jag säga...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0