Utmanad!

Jag fick en kommentar här i bloggen av Erika om någon utmaning där man skulle skriva några luriga saker om sig själv och sedan se till att några andra gjorde det med eller något liknande. Jag kommer dock bara skriva några saker om mig men inte försöka få några andra till det.

1) Jag kan prata precis som Kalle Anka om saliven har en seg konsistens i munnen, som efter en kopp kaffe :-).

2) Jag kunde/kan hålla ihop mina händer bakom ryggen och föra fram dem över huvudet utan att släppa taget. Jag har en väldigt "mjuk" överkropp med "gummileder" :-). Klarar dock inte detta så ofta nuförtiden efter för mycket muskelbyggande :-(.

3) Jag är en lätt hypokondriker som alltid tänker det värsta när några lattjo kroppssymtom uppstår. Har jag huvudvärk så går tankarna direkt till att det skulle kunna vara en hjärntumör osv... Detta har dock lindrats avsevärt med åldern :-).

4) Hypokondrin har lett till dödsångest som lett till mitt största problem. När jag var yngre kunde jag hamna i något slags "psykotiskt" tillstånd där alla tankar bara ekade i huvudet vilket var väldigt obehagligt och gör att jag kan förstå varför vissa människor tar självmord.

5) Jag har en relativt stor musiksamling som jag ständigt jobbar med och utökar. Den är väldigt organiserad och många har nog svårt att förstå hur jag orkar hålla på :-).

6) Jag gick ganska så mycket i sömnen när jag var yngre. Det dummaste jag gjort är att ha öppnat ytterdörren hos några släktingar när jag sov över där en gång. De var något förvånande över att ytterdörren stod på vid gavel när de vaknade på morgonen :-). Man har oftast diffusa minnen efter att man gått i sömnen ungefär som efter att ha drömt något starkt så jag förstog att det var jag som hade varit i farten :-).

Så vad har hänt under helgen då? Karro har varit här och hälsat på en sväng och sedan har jag varit ute med Nisse, Bias och Robert. Förfesten var hos Robert den här gången och det har både sina för och nackdelar... Fördelarna är självklart det digra utbudet av snacks som brukar finnas där :-). Nackdelarna är att det är lite långt bort och det känns väldigt långt när det regnar och blåser onödigt mycket som igår :-). Vi kikade på Melodifestivalen som var ovanligt bra i år och rätt låt vann nog. Jag hade lite svårt att veta vilken låt som jag egentligen tyckte var bäst men The Ark var en av dem ialf.
Sedan bar det av till Satin... Behövde ett avbrott från Björnis hehe :-). Musiken var ibland riktigt bra på dansgolvet och några moderna popklassiker som jag missat att fixa memorerades för att kunna fixas senare :-). Bland annat låtar med The Hidden Cameras och Shout Out Louds. Annars var utekvällen i sig rätt mediåker trots bra polare och hygglig musik. Det är nog något med Satin bara... Folket eller något annat för det blir sällan så där jätteroligt där av någon underlig anledning.

Dagens låttips: Neil Young - Rockin' in the free world

Kommentarer
Postat av: Bajsarn

Den här då!!!

1. Jag kan skita med kuken!

2. Jag har satt på mina två sistrar (en ok sedvänja inom min kultur) !

3. Jag snattar rätt ofta, ett beroende jag har. Det bästa var när jag smugglade ett par brallor innanför mina egna brallor!!

4. Jag undrar ibland vem jag är, finns jag?, är min pappa min mamma egentligen?, har min pappa och min farmor "tillverkat" min morfar? Ska jag vara påskgubbe, påskkärring eller våldtäktsman i år? Sådana funderingar kretsar runt i huvudet rätt ofta!

5. jag var oerhört bra på kortspelet Kanasta förr, innan läkarna skulle operera min högerarm, och sjukhusdatorn helt plötsligt gav upp, vilket ledde till att de fick amputera armen...

Slå det om du kan, du är UTMANAD!!


Bajsarn

2007-03-22 @ 15:07:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0