Kuala Lumpur!

Nu ar vi framme i Kuala Lumpur och det efter en hiskeligt lang resa som inneholl runt sju olika fordon. Det drygaste bytet var nar vi var tvugna att byta buss i Malaysia for att det var for fa passagerare i var buss... Da hade man nastan somnat och ville absolut inte byta buss igen. Det gick anda ratt sa bra med alla byten och jag satt mest och lyssnade pa Stieg Larssons andra bok om Micke Blomqvist och Lisbet Sahlander. Den ar minst lika spannande som den forsta boken men nu borjar jag bli lite smatt irriterad pa att Sahlander ar sa himla vass pa allting. Det kanns inte helt naturligt...

Nu sitter vi pa ett internetkafe har i KL och det luktar verkligen surt har inne... Det varsta ar att det med storsta sannolikhet kommer fran mina eller Nils skor :-). Det luktar verkligen fan har... Stackars alla andra manniskor har inne :-).

Dagen innan vi skulle satta oss pa bussen till KL blev jag nastan av med mina sandaler. Jag satt och surfade lite pa ett stalle dar man var tvungen att ta av sig skorna innan man gick in. Nar jag var klar och skulle ta mina sandaler var de borta och utbytta mot ett par andra av samma marke men av aldre modell. Jag mindes att jag sett en gubbe vara inne i butiken dar jag satt och antog att han rakat tagit fel skor. Jag bestamde mig for att forsoka leta reda pa honom och hade turen att han stog i var hotellreception nar jag gick forbi, dock var han barfota... Jag fragade honom om han tagit fel skor och han kilade bort till sin bungalow och hittade mina sandaler dar och hamtade dem sa att vi kunde byta tillbaka :-). Himla tur att jag hittade honom for jag gillar verkligen mina Teva-sandaler. Kan vara de basta skor jag nagonsin haft. Det var en riktigt bra fodelsedagspresent.

Ikvall blir det nog att hanga med Henke och hans tjej till nagon bar har i KL. Blir sakert skojigt!
image87
Utanfor vart trevliga hostel i Kuala Lumpur.
image88
Nisse och jag lirade lite spel pa Starbucks, Nisse avgick med segern :-(.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0