Singapore!

Nu har vi varit ett dygn i Singapore ungefär och om en så där 12 timmar så åker vi vidare mot Australien. Singapore är ett underligt litet land med en massa mer eller mindre befängda lagar. Några exempel är att det är förbjudet att äta i tunnelbanan och att tugga tuggummi. Vi hade även lite problem när vi skulle in i landet gå grund av att jag hade köpt en svensk snusdosa som jag hittat på en 7/11 butik i Kuala Lumpur. För det första var det kul med svenskt snus i Malaysia och för det andra tycker jag det är kul att ta en snus eller två när jag dricker alkohol för att få lite bättre effekt :-). Tillbaka till sak... När vi skulle genom gränskontrollen till Singapore såg vi ett antal skyltar som sade att tobak är i princip förbjudet att föra in i Singapore om den inte deklareras. Om man inte deklarerade det kunde man få stora böter. Jag tog det säkra före det osäkra och kollade med tullen... De visste så klart inte vad det var och lät mig passera men bara på grund av att det bara var en dosa. Det är dock inte illegalt att röka eller köpa tobak innanför Singapores gränser.
image93
I Malaysia står det på dosan hur man ska göra och att man ska njuta av en snus :-).

Vi har även slagit skyhöga rekord i boende här. Inte så konstigt i och med att Singapore är väldigt västerländskt och ganska dyrt över lag. Hotellet är dock väldigt fräscht på gränsen till onödigt fräscht. Man behöver inte bo så här fint när man reser så här men två dyrare nätter är egentligen inget problem för oss. Något som störde mig enormt med hotellet var när jag fick veta att frukosten som ingår i priset inte börjar serveras förrän halv 8a... Vi ska åka halv 7 imorgon bitti och kan således inte äta någon frukost här. Trött och hungrig är ingen bra kombination.

I fredags var vi ute och rumlade runt i Kuala Lumpur natten och helt plötsligt fick den staden ett riktigt högt betyg. Utelivet i KL är inte speciellt stort men det finns ialf en större bargata med mycket folk. Ganska konstigt att var och varannan taxichaufför ville fixa horor till oss och att det var ganska tätt med horor på bargatan när Malaysia är ett muslimskt land där jag har väldigt svårt att tro att prostitution är lagligt... Annars var utelivet riktigt trevligt. De spelade rätt så bra musik och överraskade starkt positivt med låtar från både Dr. Alban och Ace Of Base. Väldigt skönt att slippa den "hippa" dansmusik som mestadels spelas på klubbarna här nere. Vi lyckades till och med hitta några malaysiska tjejer som inte var muslimer eller kineser. Jag trodde knappt det existerade malaysier som inte var muslimer. De sa att de var malaysiska hinduer eller buddhister. Antagligen buddhister men mitt minne är lite så där...
image92
Jag är nog inte nyktrast på den här bilden...

Idag har vi mest kikat runt i dyra affärer i de centrala delarna av Singapore. Nisse införskaffade sig en t-shirt och jag införskaffade mig ett skoskav.
Vi har även fuskat lite idag... Förbokat ett hostel i Sydney imorgon för tre dagar. Väldigt smidigt men lite fuskigt i mina ögon att ha saker och ting klara i sådana lätta städer som Sydney :-).

Liverpool lyckades inte vinna mot Blackburn igår heller... Är någon egentligen förvånad över det? Liverpool kommer inte vinna många matcher om de har Sissoko på planen, Crouch på bänken och bara Kuyt som egentlig forward. Ibland undrar man faktiskt om Benitez medvetet inte vill att Liverpool ska vinna. När man ser Man Utd och Arsenal förbluffas man över det fantasifulla och snabba anfallspelet vilket man inte gör när man ser Liverpool.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0