Premiären avklarad!

Det blev inte 9-0 som jag hade tippat innan matchen utan siffrorna stannade vid 3-1 och det satt även långt inne. Innan matchen var jag helt övertygad om att Kilsmo skulle bli en enkel match för oss men det blev det som sagt inte trots att vi hade vårt bästa lag. Första halvleken var inte bra men vi hade god kontroll och ledde efter ett par bra anfall med 2-0 men när det bara var några minuter kvar av första halvleken lyckades Kilsmo reducera efter vad jag tror var en snabbt slagen frispark. Det blev lite av en kalldusch för oss och gjorde att andra halvleken blev mer spännande och nervös än nödvändigt. Kilsmo hade även två riktigt bra lägen att kvittera och vi spelade allt annat än bra. När det var tio minuter kvar fixade Ali en straff som Danne sedan satte vilket avgjorde matchen men det satt långt inne...
Vad tycker jag om min insats då? Jo den var godkänd och över lag stabil. Jag gjorde egentligen inte så många räddningar men hade en hel del hörnor att plocka ner osv... Sedan har jag det lite svårare i det här laget än i Åmmeberg i och med att vi försöker spela bollen mer så att jag måste använda fötterna mycket mer... Lite läskigt när planen är hård och ojämn som igår :-). Jag tog även två insparkar igår varav en blev bra och en så där... Sedan fick Johan ta resten i och med att matchen var så jämn så att det blev dumt att chansa med mig :-). Så jag är över det hela taget nöjd förutom en skitretur jag släppte som de nästan gjorde mål på.
En bitter eftersmak med matchen var att Ata skadade sig och antagligen kommer bli borta ett bra tag från fotbollen. Det är synd men kan ha sina fördelar... Ata är lagets coach och vi saknar någon som står på sidan och sköter taktik, byten med mera...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0