Grammisgalan!

Igår var det Grammisgalan där Sveriges deppiga elit får äran att rösta fram sina favoriter. Årets låt gick till Lasse Winnerbäcks låt "Om du lämnade mig nu" och mer behöver väl inte sägas om det. Blev man förvånad att den deppigaste av de nominerade låtarna vann? Njae knappast... Sedan fick så klart Kent ett par grammisar efter att alla SSRI knaprande tonåringar sagt sitt.
Lite glädje fanns dock på galan. Att Lasse-Stefans fick uppträda live var ett jävligt udda och förskräckligt dåligt inslag men väldigt roande :-). Även Calle Bildt lyckades roa oss tittare, men den som stal kvällens glädjeshow var utan konkurrens Salem Al Fakir. Vilken lirare han är. Man önskar verkligen att det kan komma fram lite fler sådana svenska artister. Han försöker inte vara cool eller deppig som alla andra utan han är bara sig själv. Jag blev tvungen att applådera honom "borta" i TV-sängen när han fick sina priser :-).
En sak till... Jag hade tydligen missat Familjen helt och hållet eftersom jag varit bortrest i höst men oj så bra det är. 

Måste bara göra en "Allan" här på slutklämmen... Jag tycker Kent är riktigt jävla bra och även Lars Winnerbäck har sina stunder men det var inte det budskapet jag ville ha fram tidigare i inlägget :-).


Kommentarer
Postat av: Nils

Nej det här med Kent har du så fel....
Tror inte jag vet något band med så varierande olika sorter av fans, men ska jag tippa deras största målgrupp är det män i åldrarna 24-35 år, inte deprimerande tonåringar.
Antagligen för att dom varit så jäkla bra i så ruskigt många år nu

2008-01-11 @ 00:56:44
Postat av: Andy

Nils// Hade lite på känn att det skulle komma en kommentar från dig :-).

2008-01-11 @ 11:13:45
Postat av: linus

du har ju skrivit som du gjort för att du vill ha kommentarer.... i min mening kan man inte tävla i musik...

2008-01-11 @ 11:17:29
Postat av: Andy

linus// Jag tycker om när det blir diskussion och då behöver man ibland trampa folk på fötterna för att de ska tänka till lite. Mmm det är svårt att tävla i något som måste ses som väldigt subjektivt.

2008-01-11 @ 14:16:55
Postat av: linus

fast tycker du att "Nils// Hade lite på känn att det skulle komma en kommentar från dig :-)." tillför diskussionen vidare mycket?

2008-01-11 @ 20:00:18
Postat av: Andy

linus// Nej, det tror jag både du och jag ser att det inte gör.

2008-01-11 @ 20:17:13
Postat av: linus

så när du skriver att du tycker om när det blir diskussion hur menar du egentligen då?

2008-01-11 @ 22:07:48
Postat av: Andy

linus// Jag är nästan alltid för diskussion, men personer som kommenterar här och som jag pratar med dagligen tycker jag att jag kan ta en diskussion med på något bättre ställe. Exempelvis i en vanlig muntlig konversation öga mot öga sedan att det kommer kommentarer från er här som motsäger det jag skriver är intressant för mig och ger även ett större djup till bloggen. Det är dock inget jag nödvändigtvis behöver motkommentera här, vilket jag iofs just precis nu gör :-).

2008-01-11 @ 23:50:48
Postat av: linus

så det här är bara en envägsdiskussion där andra diskuterar och du konstaterar att de gör det, att ditt inlägg fick en motsatt respons emot vad du skrev? Varför skriva det då och inte ta upp det med den personen öga mot öga på en gång? Nä Andy, jag köper inte det här...

2008-01-12 @ 07:58:12
Postat av: Zandrah

Ja jisses Andy, du söker helt klart diskussion med dina uttalanden om kent :)
Det är många kids som lyssnar på kent och är kanske de mest fanatiska fansen (vilket man kan se på forumet på kent.se).
Jag är nog också lite smått fanatisk gällande kent och blev jätteglad när de fick sina priser. De är värda dem! Är ju lite av kents grej att vara lite svåra och dryga och att de mer eller mindre hånar sina fans (de yngre "SSRI-knaprande" popsnörena) i intervjuer är ju bara för jävla roligt. All cred åt kent!
En annan sak också... Jag ska se Familjen live i slutet av februari. Förband till kent ;-) Puss!

2008-01-14 @ 10:26:28
Postat av: Andy

Zandrah// Du fångar min poäng med inlägget alldeles förträffligt :-). Nisse har med största sannolikhet rätt att de som generellt lyssnar mest på Kent inte är tonåringar. Jag tror dock att det är mest "fanatiska tonåringar" (ditt uttryck) som ringer in och röstar i ett jippo som Grammisgalan. Där av mitt nedlåtande inlägg :-).

2008-01-14 @ 12:05:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0