Komma igång med träningen...

Nu försöker man komma igång med träningen igen efter en i princip träningsfri höst och det är inte det roligaste. Jag kom precis hem från en kortare löparrunda och för tillfället mår jag riktigt dåligt... Det smakar blod i munnen, känns som jag inte kan andas ordentligt och sedan har jag massa träningsvärk från gympasset igår. Jag är dock inte speciellt förvånad för det är alltid så här för mig när jag varit borta från träning ett tag och att löpa tycker jag aldrig blir speciellt behagligt även om jag skulle göra det varje dag.
Alla verkar dock inte ha det så här drygt efter ett uppehåll utan för dem är allt tydligen som vanligt. Jag tänker nu i första hand på Nisse som är borta från handbollen i 4a månader för att sedan göra en träning och dagen efter spela en match och där vara bäst på plan som vanligt. Hur bär sig karln åt egentligen? Lite skillnad att jämföra en 2.5 km lång löparrunda i makligt tempo mot en hård match i handboll. Jag menar då att hur fan skulle jag känna mig om jag spelat en handbollsmatch när jag mår så här efter den nyss nämnda löparrundan?
Hursomhelst är det skönt att komma igång med lite träning igen :-).

Kommentarer
Postat av: linus

mitt erbjudande med fribiljetten står fortfarande kvar...kom igen ;)

2008-01-05 @ 11:05:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0