Äntligen!

Nu verkar det äntligen vara bevisat att mobiltelefonstrålning ökar risken för hjärntumörer. Förut har det mest handlat om det gamla NMT-nätet, som tydligen strålade mer, men nu är det tydligen bevisat att även GSM-nätet är farligt. Jag vet inte hur många gånger jag diskuterat detta faktum med människor som mest tyckt jag varit töntig. Nu kommer väl iofs motargumenten med att allt ger cancer nuförtiden komma... Men det kan man leva med.

Vi hade en liten diskussion om mjölk igår... Några klasskompisar som tyckte att mjölk ur hälsosynpunkt var lite positivt överhypat. Det är nog iofs inte helt fel... Mjölkmage är ett ganska välkänt faktum men agget mot mjölken kändes lite överdrivet i diskussionen. Det hela blev lite extra roligt när den ena ur antimjölkparet tog upp ett paket cigaretter. Känns som att sitta och gnälla över mjölkens hälsoaspekter blir lite sned om man röker... Hursomhelst var poängen med diskussionen att mjölk kanske inte är såå bra som alla tror men ändå...

Jag har inte fått någon data till uppsatsen idag heller... Snart kommer tiden att bli knapp men än så länge känns det inte katastrofalt illa, men ju längre tiden går ju mer stressande kommer det bli.

Så en sista sak... Kan jag inte lära mig att ta meningslös kritik bättre? I fotbollen nu har vi lite av en Haga, som gnäller på allt och alla hela tiden, även sig själv. Ett extremt stressande beteende som jag har sååå svårt att orka med... Det brukar alltid sluta med att jag står och tjafsar med den personen istället för att sköta mitt eget. Jag skulle så gärna bara vilja kunna stänga av öronen men det går inte. Det blir till slut att något jag kan tycka är riktigt kul blir så jävla tråkigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0