Fiasko!

Sverige lyckades inte alls i ESC igår vilket var klart överraskande. Charlotte Perrellis låt var kanske inte jättebra men borde helt klart kommit bättre än den placering den nu fick, men så kan det gå. Mina favoriter var ialf Bosnien och Frankrike. Bosniens bidrag var riktigt bra och att den inte hamnade högre upp var ett mysterium. Att Frankrikes bidrag hamnade så långt ner trots bra låt berodde nog på det lite väl bekymmerslösa framträdandet av låten :-). Det bästa med hela ESC trots all musik var Björn Gustafsson :-). Han gjorde en härlig parodi på alla andra länders jurys :-). Hur kul är det inte när han börjar med att säga ola Serbia haha... Sedan spelar toknervös och försöker ge 12 poängaren till Sverige :-). Jag undrar just om några andra förstod ironin förutom vi i Sverige.
Schlagerkvällen spenderades annars hos Robert och några öl dracks. Efteråt mötte jag upp några roliga och packade fotbollskamrater på Björnis. Kvällen där var som vanligt helt ok utan några större överraskningar vilket som vanligt beror på mitt eget ibland lite tafatta och eventuellt elitistiska beteende...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0