Nu tycker jag...

1) Att det bara ska skrivas vettiga kommentarer eller inga alls här i bloggen. Jag vet genom IP-adresserna vilka ni är som skriver vilket dock spelar mindre roll. Meningslösa och omogna kommentarer ger inget till bloggen.

2) Att IPRED inte ska gå igenom. Jag kan förstå dem som tycker att deras skapande av musik är något de ska ha betalt för. Däremot tycker jag bara det är ett kapitalistiskt tänkande och som absolut inte främjar musiklivet på något sätt. Blir man tillräckligt framgångsrik kommer man kunna leva på sin musik oavsett fri nedladdning av musik eller ej. Det som eventuellt kommer försvinna är den kommersiella musiken som ingen kommer sakna. Det är nog lite värre för filmbranchen skulle jag tro... De behöver mer pengar för sitt skapande, ialf till vissa filmer. Nu har det väl nuförtiden gått inflation i svindyra effekter som kanske inte alltid behövs och överdrivna löner till aktörerna. Hursom så tycker jag inte ett dugg synd om bortskämda musiker men för filmbranchen är jag som framgår mer delad...

3) Att veckan har varit lugn och bra.

4) Att jag kan Afrikas huvudstäder alldeles för dåligt.


5) Att alla ska lyssna på Tears For Fears. Några förslag till bra låtar; Mad world, Break it down again, Everybody wants to rule the world, Shout, Sowing the seeds of love.


6) Att vi alla tänker lite mindre på oss själva!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0