Då var det lördag igen!

Då var det lördag igen! Jippi, eller jag vet inte... Jag måste jobba snart så någon soft lugn lördag i väntan på en trevlig kväll blir det inte. Nu är mitt jobb trevligt och jag trivs där men lördagar känner man ändå för att vara ledig på.

Nu är fotbollen slut så jag har lite chans att komma iform konditionsmässigt igen. Det där låter konstigt men det är tyvärr sant. På fotbollsträningarna blir det mest spel och då står jag bara i ett mål och rör inte så mycket på mig. Det är lite tråkigt när huvudsyftet med mitt fotbollsspelande är att hålla igång :-). Nu blir det dock löpning några gånger i veckan. Tyvärr blev man sjuk nu i slutet av veckan. Inget allvarligt men lite allmänt funktionsnedsatt bara :-). Var dock ute och sprang nyss ändå för att det kändes bättre imorse när jag vaknade. Det tog emot lite i lungorna men jag tror det är på väg mot det bättre ändå.

Hur har veckan varit annars. En hel del pluggande och en meningslös diskussion med ett par i min PM grupp. Jag tyckte att en mening innehållande något i stil med "domstolen hade först en bestämd uppfattning om att bla bla" lät som att domstolen tog parti för något innan de sett båda sidors bevisning. När jag tog upp det och undrade om de inte själva tyckte det lät som om domstolen var partisk till en början fick jag en lång utläggning om att jag motarbetade och inte hade läst en viss litteratur i ämnet... Jag tappade i princip hakan ner i tangentbordet :-). De hävdade att det stod så i litteraturen vilket gör det hela ännu roligare... Grejen var att vi skrev en analys av ett rättsfall och att då skriva sin egen analys utifrån hur någon annan analyserat är ju rent plagiat :-). Hursomhelst tappade jag förtroendet lite för de berörda men det kan säkert komma tillbaka... Jag försöker att inte vara allt för envis över vad jag tycker och tänker om folk och saker. Mycket kan faktiskt bero på okunskap och definieringar.

Nu får vi se vad resten av helgen bjuder på :-).

Tips på lite gubbrock kanske :-).

The Outfield - Your love
Billy Joel - Piano man

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0