Hemma igen!

Tänkte att jag skulle lägga upp ett par bilder här från Riga, men först måste jag diskutera ett par andra saker.

Annika Östberg... Vad är meningen med att Sverige ska ha denna person i sina fängelser? Hon har både bott och begått sina brott i USA liksom, sedan är hon allt annat än en liten ängel som många verkar tro. Jag tror Reinfelt har gjort bort sig lite här... Han trodde nog att det skulle ses som en positiv sak för honom och regeringen om de lyckades få hem Annika Östberg, som tidigare behandlats som en riktig stackare av svenska medier. Nu kommer det nog bli lite tvärtom i och med att många journalister grävt lite djupare och kikat igenom domarna mot henne osv., vilka visat att hon trots allt är väldigt skyldig. Det kostade tydligen kring 600 000 att bara forsla hem henne från USA. Detta plus fängelsekostnader kommer kosta oss skattebetalare mycket pengar.

De första två klassinhoppen utfördes idag och gick bra. Henke fick stå för själva pratandet och jag som "inflikande sidekick". En alldeles perfekt uppdelning eftersom jag är så himla mycket bättre på att komma med bra och småroliga instick än att berätta något så att det verkar intressant.

Så nu kommer det lite bilder från Riga.

En flygande svensk vid "The Swedish Gate" i Riga.

Slottet i Riga.

The Powder House, en del av den gamla stadsmuren.

Havet i Jurmala.

Vy över gamla stan från St. Peters kyrkan i Riga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0