Hej då Aina!

Idag begravdes Aina. Det var väldigt mycket prat om Gud under begravningen vilket jag kan ha lite svårt för, men det hör väl kanske till... Jag har iofs ganska mycket emot begravningar i övrigt. Först och främst "tycker jag inte om" att befinna mig bland ledsna människor, men mest problem har jag med att spela trevlig och intresserad mot människor som jag varken egentligen känner eller har något direkt intresse av. Det sista går väl lite hand i hand... Ja, ja Aina var dock en av de härligaste människorna jag någonsin känt, och henne kände jag ialf någorlunda och tyckte var intressant att prata med.

Det var kul att se Gattas och Macke dömma handbollsmatchen mellan Hammarby och Alingsås i tisdags. Tyckte de skötte sig bra, men frågan kvarstår... Var bollen inne Gattas :-)?

Imorgon bär det av till student-SM i fotboll, och det kan bli så att jag kommer att spela ute :-). Undrar just om jag har kondition till det :-). Roligare att spela ute än att stå ialf, även om jag är bättre som målvakt.

Filmrecensioner

Blue Velvet - David Lynch film, vilket direkt säger att det är en lite speciell film :-). Handlar om en snubbe som hittar ett avhugget öra och blir intresserad av att veta mer om det hela. Det hela leder till en historia innehållande psykiska problem, kidnappningar och några döda människor. Låter inte så exceptionellt, men i och med att det är Lynch så blir det hela mycket mer annorlunda än vad man kan tro. Kan inte riktigt bestämma mig för ett betyg, men helt klart sevärd.

Inside Man - En ganska typisk bankrånshistoria med gisslan och grejer. Spännande hela tiden, men ett för klassiskt tema för att man ska komma ihåg filmen mer än andra. Det jag undrar är hur i helvete någon kan bygga om ett rum på en bank utan att någon som jobbar på banken märker det? Det är en ganska väsentlig sak för filmen utan att bli en alldeles för stor spoiler. Hursomhelst är filmens underhållning väldigt högt och får därför betyget 4 av 5.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0