Musiktips!

Jag försöker titt som oftast vinkla den här bloggen lite i musikens tecken och tänkte så göra nu igen... Oftast handlar det om lite äldre musik från 80-talet som jag försöker få folk att lyssna på, men nu är det dock bara några nya musiktips :-).

Coldplay - Lovers in Japan

Ni som fortfarande lyssnar på albumformatet har självklart redan hört den här låten, men i och med att jag inte gör det så upptäckte jag den alldeles nyligen. Introt kan vara det bästa Coldplay skapat hittills.

Ladyhawke - My delirium
Ladyhawke - Back of the van

Detta får electrodisconördar inte missa. 80-talsvibbarna tränger igenom ett annars ganska modernt sound. Jag får lite Dusty med Pet Shop Boys-känsla när jag lyssnar på det, speciellt i "Back of the van".

The Gaslight Anthem - The '59 sound

Denna låt fick en topp-100 placering på Rolling Stones lista över de bästa låtarna 2008, vilket inte förvånar det minsta. Låter ungefär som jag trodde att The Killers skulle låta senare... Ett mindre proddat The Killers i mina öron. Kan det bli bättre än så?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0