Drömmar om orättvis behandling...

Nu på morgonen hade jag en väldigt klar dröm. Det var jag, Jesper och någon mer okänd som av någon anledning var "uppe" på Hallsberg och drack öl. Jesper och den andra liraren var rätt packade medan jag var relativt nykter. När vi stod där, tror det var typ utanför Bergöö-huset, kom det två poliser och snackade med oss. Vi skojade en massa med varandra och snackade allmän skit. Jesper och den andre snubben drack bärs när vi snackade med poliserna medan jag bara höll en oöppnad burk i handen, för att jag var rädd för att få böter. Efter en stund gick vi iväg ifrån poliserna för att gå och lägga oss och allt var frid och fröjd. Vi verkade bo typ i Bergöö-huset :-). Sedan gick det uppenbarligen några dagar och nästa scen var inomhus där posten precis hade kommit med brev från polisen... I det brevet stod det att vi skulle få böter för att vi druckit på allmän plats (trots att jag inte hade gjort det), att vi hade uppträtt störigt samt något om någon böter för att poliserna hade varit tvungna att leda bort oss till dit vi skulle sova... Av någon anledning var poliserna vi pratat med i samma rum som oss när vi fått breven, och oj vilken diskussion som utbröt. Jag skällde och gapade och kände mig extremt arg, ledsen och orättvis behandlad. Det var en båda upplyftande och jobbig känsla på samma gång. Poliserna visste att de hade gjort fel och kunde inte försvara sig mot min argumentation, men trots det tror jag inte jag fick böterna indragna... Vaknade antagligen för tidigt :-).
Den här drömmen kan man nog tolka lite om man vill...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0