Fjollpop, dansrock, och uslaste bemötandet någonsin på Strike i Örebro.

Musiken får vänta en stund för först måste jag ta upp en annan sak. Idag hängde jag med några av fotbollsgrabbarna för att bowla och äta mat på Strike här i stan. Det är egentligen inga konstigheter, men dagens besök utvecklades till något utöver det vanliga, beroende på tjafs om rabatterna i Restaurangchansen gällde eller inte...? Tydligen är det röd dag idag pga Kristi-Himmelsfärdsdagen, men på rabattkupongerna i restaurangchanshäftet står det inget om att de inte ska gälla på helgdagar, dock gäller de endast måndag till fredag. Av någon anledning hade några av de andra ialf fått reda på att rabatterna inte skulle gälla idag för att det var helgdag, vilket dock inte nämndes på kupongen. Hursomhelst bestämde vi oss, med Ehsan i spetsen, att prova ändå, för det var ju trots allt inte lördag eller söndag. Först diskuterades det med en vanlig anställd som vägrade gå med på att de gällde, då ville Ehsan prata med chefen, vilket således blev nästa steg, och där började det roliga. När Ehsan, och till mindre del Elias och Sebbe, påpekade det hela för chefen hävdade han att de helt enkelt missat det hela på grund av platsbrist på kupongen och att man borde förstå att en röd dag är en söndag, vilket i min mening är helt fel. Vid den tidpunkten tyckte jag bara det hela var pinsamt och någon slags fånig maktutövning mellan chefen och Ehsan. Fel kan det bli och det måste man ha överseende med var min reaktion då, men efter hand ändrade jag mig. Detta på grund av att chefen och ett par andra i personalen betedde sig så jävla dåligt. De kunde inte erkänna att de gjort en miss, som de således bör stå för utan större tjafs, utan blev gnälliga och tyckte att vi skulle förstå, samt att inga andra hade klagat osv... Försökte klanka ner på oss mer eller mindre istället för att försöka lösa "problemet" på ett bra sätt och göra allt för sina kunder. Till slut gav dom med sig... och så menar jag gav med sig. Det var i stil med - "När ni ändå står här och gnäller får ni väl äta för halva priset då". För övrigt hade vi bokat bowling, och hade enligt egen utsago ingen aning om denna icke skrivna helgdagsregel, och hade således kommit till Strike i god tro om att få äta för halva priset. När vi väl ätit upp blev det dock det mest irriterande! Tror det var när Elias skulle se vilka banor vi skulle spela på, då fick han höra om vi nu förstod att det var söndag plus något om att det i svenska almanackan är söndag idag...
Ska man summera så får man stå för sina fel, och att sedan komma med något som liknar påhopp och rasistiska uttalanden vid en lugn argumentation är oacceptabelt. Tyvärr finns det ingen mer bra bowlinganläggning i Örebro, så det är väl svårt att undvika stället om man gillar bowling, men jag kommer knappast gå dit oftare nu ialf.

Inlägget var tänkt att handla om musik, men det blir bara lite granna nu hehe...

Those Dancing Days, fjollpoppigt tjejband från Stockholm. Gillar ni denna typ av supersvensk indie är detta något för er. I mina öron blir det lite väl glättigt, men missförstå mig rätt. Det är trots allt bra.

The Wombats, dansrock så det förslår :-). Vill man dansa till rock är detta musiken och är lite som Kaiser Chiefs. Det kan jag varmt rekommendera. Att de är från Liverpool gör ju inte heller saken sämre :-).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0