Nu åker E-numren i soptunnan!!!

Nu ska jag försöka ta ett steg till i min diet. Aspartam, Suckralos och annat skit har jag dissat för länge sedan, men det finns mycket kvar att göra för att jag ska ha en helt naturlig kost. Alla dessa E-nummer är något jag varit lite smådålig på, eller jag har inte kollat efter att en massa produkter som jag använder innehåller E-nummer. Några exempel är flytande margarin som jag steker i, mjukost och pulver till olika grytor och wok. Inte speciellt svårt att byta ut det mot mer naturliga råvaror. Nu har jag iofs för mig att alla E-nummer inte är speciellt artificiella, men ändå? Varför äta produkter med klumpförebyggande medel och smakstärkare??? Bort, bort!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0