Östra Aros!

Jag tog mig en tur till Uppsala av olika anledningar. Att jag under en tid varit sugen på att titta på Uppsala Domkyrka var en, men det fanns även andra anledningar. Över det hela taget blev det ett givande besök, förutom att jag helt missade Linnés grav inne i kyrkan. Jag vet ialf att jag sett den, dock utan att varit medveten om det :-). Det kanske inte gills då?

Nils ska även ha ett stort tack till att på så kort varsel kunna ställa upp och låna ut sin bil utan någon som helst hesitation. Det värderar jag högt.


Uppsala Domkyrka, effektfullt i motljus.

Gustav Vasas grav inuti kyrkan. Den missade jag inte :-).

...och så beviset att jag verkligen var där. Jag och Uppsala slott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0