Inception!

Igår kväll blev det bio med Josefin och valet av film blev Inception. Egentligen var det inget direkt val utan helt enkelt anledningen till att det blev bio överhuvudtaget, ingen Inception ingen bio helt enkelt :-). Hur var då denna sommarens blockbuster-motsvarighet till Avatar? I mitt tycke räcker den inte upp till Avatar-betyg men likväl är det en bra film. Inception är otroligt läcker, det var ialf det intrycket man hade efter att ha sett filmen. Egentligen mer att man sett något snyggt än något väldigt underhållande. Temat i filmen med påverkan av drömmar är fräck men jag saknar verkligen en förklaring till hur de har lyckats komma på hur man gör!? Filmen utspelar sig nämligen i nutid och inte i någon avlägsen framtid. Att Nolan inte lyckas få fram det på två och en halv timmes film kan endast bero på två saker, antingen är jag för korkad för att fatta att det förklarades, eller att det helt enkelt inte förklarades. Om jag ska fortsätta vara lite mer negativ tycker jag att filmen borde haft lite mer thriller-karaktär och lite mindre action-karaktär, men man kan inte få allt :-). Annars är det säkerligen en film man bör och kan se flera gånger för att förstå fullt ut och för att lyckas ta in allt. Bara man orkar lägga 148 minuter av sitt liv till denna film några gånger till. Mitt betyg blir lite sämre än jag trodde det skulle bli innan jag såg filmen, tre plus av fem.

Kommentarer
Postat av: Tush

Inception va riktigt bra

2010-08-13 @ 08:59:36
URL: http://www.filmkritikerna.se/inception
Postat av: Andy

Jag håller mig till bra!

2010-08-14 @ 10:57:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0