Zelda - A link to the past

Ni som följer den här bloggen har ju märkt att jag ofta är lite sen med både det ena och det fjärde, och således är jag det igen :-). Efter att ha hjälpt en brukare på jobbet att börja spela gamla TV-spel på datorn blev jag tvungen att börja spela själv, och nu har jag efter mycket spelande gått igenom spelet Zelda - A link to the past. ...och ok jag fuskade rätt mycket, men ändå :-P! Det är ialf skönt att få gammalt suktande sedan 12-års åldern över detta Zelda-spel tillfredsställt :-). Om någon är intresserad så finns både emulatorer och spel på Piratebay att tanka ner, och kul är det!

När ni andra spelar Xbox 360 och Playstation 3 spelar jag Supernintendo. Det är nästan lite humor i det :-).


Kommentarer
Postat av: Zandrah

Själv har jag plockat fram mitt (och lillebrors) gamla Nintendo 8-bit. Klockrent ju!

Jag spelar Super Mario 1, 2 och 3 :)

Själva konsolen är lite glapp i connectorn (som gör att det går att spela). Men köpte en ny sån på nätet och ska sätta i. Helt fantastiskt att ett spel som som, är 25 år gammalt funkar.

2010-08-21 @ 14:47:55
Postat av: Andy

Super Mario 1 och 3 är ju båda riktigt bra, har aldrig gillat tvåan riktigt. FAvoritspelet till NES är dock Ice Hockey. Bättre förfestspel har nog inte tillverkats :-).

2010-08-22 @ 10:09:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0