Examen!

Igår och idag har jag försökt bena ut hur man tar ut en examen!!! Var väl egentligen inte så krångligt, men har man ingen koll så har man som sagt ingen koll :-). Hursomhelst har jag idag skickat in papper till Örebro universitet för att kunna få ut min examen, eller i själva verket två examen, eller examina, eller vad det kan heta i plural!? Kul med ELLER!!! Jag trodde ju att man fick en examen, typ kandidat, magister eller master, men i själva verket är det så att man tar ut en kandidatexamen a la 180 poäng och sedan en examen till a la 60 poäng för magister eller 120 för master. De senare "examen" måste man dock ha ett visst antal poäng på avancerad nivå för att kunna ta ut. Men, men... Om allt nu blir som jag har tänkt så har jag således både en kandidat- och en magisterexamen i psykologi. Låter ju faktiskt rätt flashigt :-).

Nu funderar jag mest på om jag måste få examenbevisen innan jag bör börja söka jobb? Sak samma... Det där med arbetslöshetsbiten går ju ändå inte som det borde, tack vare extrajobb. Nu står jag till och med inför det delikata problemet att välja sommarjobb. Jag pratade med chefen för det stället jag jobbar på mest nu och enligt henne skulle det vara nemas problemas för mig att få sommarjobb där, MEN idag fick jag en NÅGOT föresenad julklapp innehållande choklad, biobiljett och ett tack för det gångna året tillsammans med en uppmaning att söka sommarjobb från Halltorp. Detta gör ju sommarjobbsvalet lite svårare... Kanske jobba som aldrig förr, tjäna sjukt mycket pengar, och sedan resa bort i höst?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0