Kalabalik!

Det blir jobb hela veckan, dvs nästan hela påsken. Bra för lönen, tyngre för återhämtningen... För den behövs, för det blir rätt "rörigt" ibland på de ställena där jag jobbar...

Jag har inte hunnit göra så mycket de senaste dagarna förutom jobb och träning, men kan fortsätta lite recenserande.

The Hangover

Väldigt bra komedi för att vara amerikansk. Det skriver jag mest på grund av att den egentligen är rätt barnslig men ändå lyckas hålla sig ifrån att bli pinsamt fånig som många amerikanska filmer med exempelvis Sandler och Stiller brukar kunna bli. Det är en svår avvägning att få det barnsliga att inte bli fånigt, men det lyckas faktiskt The Hangover med. Betyget blir så pass bra som en 4a på en 5-gradig skala.

The Deer Hunter

Drama om hur några stålarbetare söker sig till amerikanska armén och hamnar i Vietnam-kriget. Detta är en så kallad kritikerfilm och det märks för filmen är snygg, välspelad och alldeles för lång :-). Den första timmen kan man i mitt tyckte korta ner minst en halvtimme!!! Jag är ialf inte så där jätteexalterad över hur ett ryskt bröllop brukar gå till... Efter den första ganska sega timmen tar dock filmen skruv ordentligt med en riktig höjdpunkt med rysk roulette i ett av Vietkongs fängelser. Egentligen är de sista två tredjdelarna av filmen riktigt bra, men den sega starten drar ner betyget. Jag kan bara ge The Deer Hunter 3 av 5 på grund av brist på underhållning under delar av filmen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0