Beaches, och bara i USA...?

Just nu är vi i Los Angeles. Spenderar ett par dagar här innan vi drar oss vidare till Sydamerika på söndag, förutom Nils som tar sitt pack och pick och åker hem till Sverige istället :-(. Ingen Nils, ingen att gubbskoja med!

Idag tog jag och Nils en sväng till Santa Monica beach medan de andra två pojkarna drog iväg till Universal Studios. Santa Monica boulevard går precis utanför vårt hotell så inte trodde vi att det skulle ta någon längre tid att komma ner till stranden... Efter typ en timme på en buss förstod vi att det inte var så nära, bara en extremt lång boulevard... Väl nere vid stranden tog vi oss ett dopp, en kaffe och vilade lite.

Santa Monica beach i bakgrunden. Rejäl strand måste jag säga, och säkert billiga hus i förgrunden...

När vi ändå är inne på beacher så måste jag nästan lägga upp ett kort från Coronado beach i San Diego, inte en helt dum strand det heller!!!

Inte en helt ofet strand det här heller...

Det kan bara vara i USA man har en silverman framför sig i kön i elektronikaffären!

Bara i USA man normalt kör mot rött vid högersväng?

Bara i USA de har en vakt på Taco Bell som måste rycka in tre gånger under 20 minuters tid...

Bara i USA det blir bråk mellan en "native american" och en mörkhyad knarkförsäljare utanför 7/11...

Bara i USA som den kvinnliga biluthyraren hävdar att både hon och hennes arbetskollega är cougars...

Bara i USA människor är så feta att de måste ha permobil?

...och innan jag glömmer Pacific Highway 1

En helt "ok" väg...

Jag får be att återkomma med lite mer info om besöket till USS Midway.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0