Los Angeles!

Nu har vi bara en natt kvar i USA och befinner oss för tillfället på Radisson vid LAX i Los Angeles. Det är rätt slitet idag efter lite klubbande inatt i Hollywood. Slitenheten har fört med sig att vi inte gjort så mycket intressant idag... Vi har typ lämnat bilen, besökt en skivbutik, skjutsat Robert till ett köpa-skor-ställe och spelat UNO. Kanske inte det man förväntas göra när man besöker LA :-).
Utestället vi var på kallades Avalon och var ett svettigt "ljusvibrerande" houseställe, inget för oss teoretiskt sätt, men ibland får man vända kappan efter vinden... Efter utgång från Avalon hamnade jag och Robert i en bil med ett par koreaner och fick se lite oväntade delar av LA. Trots påstådd nykterhet hos föraren kördes det på fel sida av vägen, backades på motorvägen samt inte förstods att man måste gasa om man ska backa i uppförsbacke... Stabilare bilfärder har jag upplevt i mina dagar... En kväll man sent glömmer ialf :-).

Jag skrev igår att jag skulle nämna något om USS Midway som jag besökte i San Diego. USS Midway är ett enormt hangarfartyg som bland annat använts i krigen i Vietnam och Kuwait, numera fungerar det dock bara som "museum". När man kommer dit får man en audioguide och sedan får man på egen hand utforska i princip hela båten, från motorrummet till bryggan, vilket för mig uppfattades som mycket intressant. Som lite extra grädde på moset står även ett antal riktiga stridsflyg uppe på "däck", bland annat de välkända stridsflygen F-14 Tomcat (används av Tom Cruise i Top Gun) och F/A 18 Hornet (känt från bland annat Kuwait-kriget). Trots att jag är nästan 30 år nu blev jag mycket faschinerad av att se dessa i mina ögon mycket coola prylar, och jag blev mycket sugen på att få prova ett :-).

F-14 Tomcat. Jag har min egna lilla byggmodell av planet hemma hos föräldrarna, men det här var lite fräckare :-).

F/A 18 Hornet. Om jag inte missminner mig har jag även detta plan som byggmodell dock inte ihopsatt eftersom att jag inte hittade de rätta färgerna när det begav sig.

Den bästa bilden jag lyckades ta av USS Midway. Båten är så stor att den inte ryms i mitt kamerafokus :-).

Nästa inlägg kommer skrivas i Sao Paulo dit vi har ca 15 timmars flygresa, vilket ska avverkas imorgon, kul...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0