Klump i magen

Det som hänt i Norge går inte beskriva i ord! Det måste vara det värsta dådet, i västvärlden, under min livstid. Att döda oskyldiga människor som inte kan fly någonstans är så ofattbart att det inte går beskriva. Jag vill skriva fegt, men i min definition blir det ändå inte rätt. Jämförelser görs med 9/11, vilket givetvis krävde fler liv, men det kunde man ändå på något sätt förstå. Det här däremot är bara så kallblodigt att, ialf jag, tappar orden.

Nog att detta till största del är skrivet i jag-form, men egoismen som uppstår efter en sådan här händelse hos dem som typ citat "det kunde varit jag", "jag kunde varit där" osv äcklar mig. Du var inte där, tänk på de som var där och deras anhöriga istället.

Jag vill bara skrika massa saker!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0