Åker motorvagn!

Himla festligt! Klassisk motorvagn har jag inte åkt på länge, om man räknar bort Regina-tågen. Just nu sitter jag på väg från Mariestad till Hallsberg i en skakig motorvagn med känsla av att åka lilleputt-tåg. Dunk, skak, dunk, dunk :-). Sist jag åkte på denna sträcka hade jag nog inte börjat skolan än... Tror det var med dagmamma till Lidköping. Det jag minns av den resan var en orange motorvagn, nu är den grå, att vi fick klistermärken med "Kinnekulle-tåget" på, samt att vi var i Lidköping, men var i stan minns jag inte :-). Nu sitter man så här igen, 20-25 år senare och är nostalgisk. Dunk, dunk, skak, skak igen! Sa dom Lyrestad? Var är det? Jordperrong :-). Verkar ligga vid Göta Kanal.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0