Beady Eye!

Nyss hemkommen från en fantastisk weekend till Malmö och Köpenhamn. Var så himla kul och tackar alla mina härliga vänner för att de finns och gjorde det så kuuul... ehh, stoppa bandet nu. Jag ville bara härma Facebook-stilen, med betoning på tjejer kvinnor.

Det var ialf en mycket lyckad helg! Svensson har en kompis, kanske flera men vad vet jag, som bor i Malmö och som heter Johan. Mycket spännande att veta det, men så är det ialf! Med denne trevliga individ umgicks vi, sov hos och blev guidade av genom Falafel-Malmö. Helt galet mycket Falafel i Malmö!

Lördagen ägnades åt att kasta sten på SD-demostranter, eller nee så var det ju inte, men polisen verkade tro det!!! För vi var de enda som inte fick komma förbi en avspärrning... ...mmm jag vet jag ser såå farlig ut! Speciellt när jag gick med en kudde i ena handen, vilket farbror polisen var tvungen att kommentera. - Hörru, är det en kudde du har där... - Ehh mm, ja just det, du har ögonen med dig märker jag... Detta lilla intermezzo gjorde att vi i princip missade hela matchen mellan Liverpool och Utd, men vi hann se sista halvtimmen ialf. 1-1 blev resultatet om jag glömmer bort framigenom...

Kvällen ängnades åt diverse öldrickande, Debaser-dansande och huruvida SD ska få demonstrera eller inte... Denna lilla diskussion fångade uppmärksamhet både från höger och vänster, inte politiskt, och det ramlade in kommentarer här och var i vår diskussion. Kombatanten hade inte långt till tårarna, men var överraskande kramig efteråt. Debaser var för övrigt mycket bra! Hem fick vi skjuts av en kompis i vit Golf! Många kompisar så där på kvällskvisten!

Söndagen var dock dagen för själva resan. Beady Eye-konsert på Vega i Köpenhamn, och både Öresundsbron- samt Köpenhamnsoskulden rök. Ja tänk inte några snuskiga tankar nu, jag pratar metaforiskt!!!

Köpenhamn hann jag inte se såå mycket av, vi knallade upp- och nedför Ströget, käkade lite Pölsa och gick til Vega. Är Pölsa på något sätt annorlunda från vanlig korv förutom färgen?

Vega verkade vara ett fint ställe, nu var det ju bara konsert, så svårt att säga vad det normala klientelet är. Som konsert-lokal var/är Vega riktigt bra. Litet och luftigt! The Moons, förbandet, var mycket bra! Efteråt kom det fram folk till Johan och tackade honom för en bra konsert... ehh, han var tydligen väldigt lik gitarristen hehe :-).

Beady Eye var inte lika bra. Tight och bra, men offantligt oengagerat. Basisten verkade det närmaste lobotomerad, och Liam verkade mest trött på att publiken inte gav så stor respons till den lite gråa spellistan. Det mest spännande stod själva lokalen för, för det var en speciell känsla av att, utan att trängas, kunna komma så nära en så stor artist som Liam Gallagher.

Det var väl det!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Och jag var i Globen och kollade på Britney Spears.

2011-10-19 @ 19:34:55
Postat av: Andy

Lite annorlunda ;-)

2011-10-20 @ 20:51:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0