Nej, jag vill inte ha det så! ...och Gott Nytt År till alla!

Facebook "svämmar" över av bilder och inlägg från olika soliga platser här på jorden. I ett försök att inte verka bitter, konspiratorisk eller bara gnällig så vill jag bara förmedla min känsla över det hela. Jag förstår givetvis att det är smidigt att ta en semester i Thailand, eller något annat varmt land, det här året i och med att det är så många lediga dagar, vilket gör att inte alla semesterdagar försvinner. Precis som jag kan tänka mig att ett och annat inlägg i stil med "satan i helvete vad bra vi har det här på en kobbe i 30 graders värme, och lämna Sverige är det bästa jag gjort" (sarkasm), inte behöver betyda mer än att diverse människor tycker att de har det bra för tillfället och bara vill förmedla detta till omvärlden. Min lilla poäng och känsla är bara den att, "Nej, jag har ingen som helst lust att vara i ett alldeles för varmt land, där det bara går att leva på nätterna så här års". Ok, slask plask som det är nu värderar jag inte speciellt högt heller, men jul, nyår, kyla, ljus, mörker, mänsklig värme och allt som Sverige leverar vid den här tiden på året vill jag verkligen inte vara utan. Min jul i Kap Verde var den sämsta någonsin, och det berodde inte på Kap Verde i sig utan på att jag inte var i Sverige. Så summa summarum; jag älskar den här tiden, och åker tusen gånger hellre utomlands under skitmånader som februari och november.
 
...en sak till - GOTT NYTT ÅR!!!
 
Imorgon, om jag orkar, så kommer en årssummering.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0