2011, ett mellanår

2011 är lite av ett mellanår, ialf när man tänker sportsammanhang, och jag tycker det passar in mycket på mitt högst personliga 2011 också. Året började med nya perspektiv på tillvaron efter en fantastisk resa 2010, och med hög del av kontemplation över vad jag skulle göra med mitt liv, men utan jobb och eget boende och relativt nyexaminerad. Nytt kapitel i livet således... Efter mindre framgångsrikt jobbsökande träffade jag av en mindre slump på storasysters pappa och vips var jag inne i leksaksbranschen, allt för att testa en gammal dröm.

...och det är ju detta som präglat det mesta av mitt år sedan. Arbetet startade med hög iver och motivation, men rätt snart förstod jag att det inte riktigt var som jag hade trott. Skulle jag fortsätta med det skulle jag inte kunna göra något annat i mitt liv, och att bara satsa på en sak, iofs ganska roligt och spännande, men att inte ha något direkt eget bestämmande fungerar ju inte... Så nee, det fick bli att sluta, men i princip var det detta jag höll på med från mars till oktober. Underligt att jag höll ut så länge!

En annan sak som präglat mitt liv något, och som jag kommer komma ihåg från detta år är ju tyvärr Helen. Alltid trevligt att bli kär igen, något som i mitt liv skett ca vart tredje år :-). Men mindre roligt att bli dumpad igen! Men några härliga månader byter jag ju gärna mot ett par jobbiga dagar så att säga.

I stort är det detta jag kommer komma ihåg från detta år av det som berör mitt personliga liv. Globalt har ju 2011 varit väldigt händelserikt på andra sätt;

Tsunami i Japan
Diverse finansbekymmer i världen
Arabvår
Breivik-slakt
osv...

Inte så mycket trevligt med andra ord.

Men nu är det 2012 och det startar jag på ett mycket bättre sätt än 2011. Nu idag sitter jag inte arbetslös utan eget boende utan har jobb och lägenhet och ett spännande år att se fram emot!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0