Moralpanik

Nu har Sverker moralpanik på SVT 1. Nästan att jag får lite Sievert Öholm känsla över karln. Programmet handlar om alkohol, nu har jag missat halva programmet, men jag antar att allt handlar om att alkohol är dåligt. ...och det är det ju så klart, går ju inte blunda för, men vad är alternativet? Nu tar de dock upp en rätt bra sak, att lådvinerna är billigare än på flaska. Känns ju faktiskt lite fel att få mängdrabatt på alkohol :-). ...men man kan ju fråga sig hur mycket värre det verkligen blir med problem när alkoholen är billig och lätt att få tag i, hur är det i jämförelse med andra länder exempelvis? Jag har ingen aning, men man kan ju dra en jämförelse med narkotika, där andra mer liberala länder faktiskt har färre dödsfall än vad Sverige har efter vad jag förstått. 

Nu har jag missat halva programmet, som sagt, men är inte "debatten" väldigt ensidig!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0