Mucocele!

Munproblem har jag beskrivit förut här i bloggen, men inte detta problem jag tänkte berätta om nu!!!

Sedan, ja jag vet inte riktigt när, men ialf en rätt lång tid tillbaka, har jag haft en "knöl" på insidan av underläppen, och så som jag kom ihåg det hade den uppstått efter att jag hade bitit mig i läppen. Som alla andra tror ju även jag att sånna här saker till slut försvinner av sig själv, och det kanske de gör, men det är ju lite svårt att veta. Ialf så tog jag efter mycket lång tid av irritation på denna knöl kontakt med en tandläkare för att fråga vad det kunde vara, och svaret blev mucocele. Det är tydligen en trasig spottkörtel. Körteln har alltså blivit skadad när jag bitit mig i läppen, och kan inte släppa ut sin saliv i munnen, och således uppstår en knöl! ...och hur ska man lösa det här då? Operation vad det verkar, men även några huskurer verkar fungera... ...att bara sticka hål på eländet verkar inte vara att rekommendera, men det är det jag testar nu... Enligt tandvårdsguiden ska kulan endast komma tillbaka när man slår hål på den. Jag har försökt göra flera hål, så kanske det löser sig hehe :-).

Kommentarer
Postat av: Ulrica

Hej!



Vet att det var ett bra tag sen du skrev det här inlägget, men tänkte höra hur det gick med din mucocele? Jag har nämligen fått det nu misstänker jag och funderar på att sticka lite i den!



Tacksam för svar!


Svar: En kommentar som jag missat, men svarar ialf. Mina mucoceles blev bättre efter att ha stuckit sönder dem ett par gånger. Tror det är det klart snabbaste metoden, och jag tycker inte mucocelen kom tillbaka i samma storlek som många angivit på nätet.
oxelgren

2012-05-27 @ 12:17:52
URL: http://minbebis.com/blogg/mymiracle/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0