Made of glass!

Är det åldern, styrkan i kroppen eller för mycket kaffe? Nu har jag ialf fått min andra torso-skada på drygt ett år. Den första fick jag under min korta handbolls-comeback och nu har jag fått en till i min fotbolls-comeback... Sådana skador fanns inte förr, och är väldigt irriterande av den anledningen att de inte gör att det inte går att träna, men man kan inte träna för fullt när man väl gör det. ...och vad beror det på? Åldern? Antagligen en bidragande orsak, men inte den största skulle jag tro. Snarare är det styrkan i kroppen skulle jag tro. Ser jag på mig själv så kanske jag tränar en tredjedel så mycket nu som förr, men när jag väl tränar kör jag på som vanligt och då kommer skadorna. Att jag tog upp kaffe beror på att jag läste en artikel som behandlade att kaffe tenderar att driva ur kalcium (tror jag) ur kroppen och således eventuellt försvaga skelettet, så det kan ju vara en anledning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0