Jobb tills vidare...

Av någon överraskande bra anledning blev jag en av dem som fick en av tjänsterna, så nu är jag fast anställd i statens tjänst, och det är nog där jag hör hemma som bäst. I en trygg miljö utan alldleles för mycket stress.

Igår blev det då liite firande. Magnus, en gammal och väldigt lång studiekamrat, var i krokarna och vi gick till Stora Örebro och drack det ena med det tredje. Även några jobbarkompisar dök upp och vi hade en alltigenom trevlig kväll.

Det lite mindre trevliga med jobbet nu är för det fösta att det är en hos oss i Lindesberg som inte fick fast tjänst, så det kommer kännas lite konstigt att prata med den personen till en början. En annan grej är det här när jag ska berätta för folk vad jag jobbar med. I hög utsträckning får jag inte alldeles positiva vibbar till en början...

Såg första avsnittet av Band Of Brothers nyss, och jag tror att det är en serie jag kommer tycka väldigt mycket om.

Nu blir det Hallsberg för att fira liten syster som fyllt 25.

Kommentarer
Postat av: Mats

Grattis till fast tjänst! Du ska dessutom vara stolt över ditt jobb, det är ett väldigt viktigt jobb du gör.

2012-03-31 @ 18:07:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0