Ibland förstår jag inte varför jag inte ser och förstår saker...

Ibland fattar jag bara inte saker, kan stå och stirra och inte förstå, trots att jag tror att jag fattar... Idag handlade jag ett par tröjor på MQ i Marieberg. När jag betalade tyckte jag att det blev lite dyrt. Jag hade köpt två plagg som kostade typ 400 kr var och jag fick betala 800 kr trots att jag hade en rabatt-kupoong på 200 kr. Jag vet att jag reagerade på det hela och kollade kvittot två gånger, men såg då inga fel... På kvittot stod det att jag fått 50 % rabatt på en vara och 3 strumpor på köpet för en annan rabattkupong jag hade, men inte stod det något om 200 kr rabatt, men det såg inte jag. Jag gick till och med bort en bit från kassan för att undersöka kvittot, för att titta i lugn och ro, men inte lyckades jag förstå att rabatten på 200 kr inte var med, utan det såg jag först NU!!!??? Det är ju hetl oförståerligt!? Hur kan jag inte se det när jag intuitivt vet att något är fel? Nog att jag är disträ men det här är ju rent dumt. Nu måste jag åka tillbaka till Marieberg imorgon igen...
 
Sitter och lyssnar på The Killers nya skiva nu, och tar ett glas vin, Selvarossa, mycket gott. Skivan är än så länge väldigt ospännande, extremt tillrättalagd, stundtals otäckt 80-talsvibbig, men är inte det som klippt och skuret för mig? ...och att jag lyssnar på skivan beror på att jag ska se The Killers någon gång i vår i Malmö med Svensson. ...och varför inte för en gångs skulle känna till alla låtar som kan tänkas spelas? Det är Kate Bush känsla över "Deadliness and Commitments" och" Here with me" låter som en riktig powerballad :-).
 
Dagens cross-fit: rodd 500 m, bänkpress 30 x 70 kg, rodd 1000 m, bänkpress 20 x 70 kg, rodd 2000 m, bänkpress 10 x 70 kg. 35 minuter totalt.
 
Dagens inköp av tröjor;
 
 2 Cottonfield-tröjor.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0