STHLM imorgon igen

Imorgon bär det av till STHLM igen för lite utbildning. TIdigt som bara den också, tåget går 06:04...
 
Precis sett klart The Platoon, och nog kände jag igen vissa scener från långt tillbaka i tiden. Jag minns att jag såg delar av filmen hos Ulf utanför Piteå när jag stannade kvar en helg i lumpen. Vid det tillfället har jag dock för mig att vi alla somnade, antagligen var vi rätt bakis... Jag hade dock, som jag minns det ialf, sett delar av filmen även tidigare, men var det kan ha varit minns jag inte!? Hursomhelst var det, inte helt otippat, en mycket bra film även om krigsscenerna tedde sig lite fåniga. Nästa film blir nu "Born on the Fourth of July".
 
Annars inte så mycket att rapportera. En inlägg som kom till för att det fanns lite tid över.
 
Förresten, någon som är sugen på Tallinn en helg?
 
Jo en sak till. Den här artikeln från Newsmill tycker jag alla ska läsa;
 
http://www.newsmill.se/artikel/2013/04/22/vi-muslimer-b-r-ta-avst-nd-fr-n-islamisterna
 
Det är så klokt skrivet att jag blir tårögd. Rasist används i Sverige ungefär som okvädningsorden blatte, hora, tjockis, svenne när någon är förbannad och inte hittar på något bättre. Av någon anledning, ses dock rasist som mer rimligt i dessa sammanhang medan de andra orden anses förkastliga att säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0