Alla Hjärtans Dag

Ja idag är det Alla Hjärtans Dag och det är väl trevligt för många, men säkert lika otrevligt för andra.
 
Igår lyckades jag med konststycket att vara rätt elak utan att det var meningen :-). När jag bytte skor på Friskis & Svettis igår hejade en kille på mig som jag inte riktigt kände igen... ...så jag liksom "ehh, öhh känner jag dig?", medan jag febrilt tittade på snubben och letade efter en passande person i minnet. I samband med att jag tror jag kommit in på någorlunda rätt spår utbrast killen "domare", och då föll polletten ner. Det var någon av Hansen/Jensen eller Resare, ett domarpar från Lindesberg som jag både spelat handboll mot och haft som domare ett antal gånger. Jag har även träffat på någon av dem, eller båda kanske, ute på krogen ett par gånger, och säkert pratat med dem, men mest för att vara trevlig. Det har varit typ Bias eller Gattas som känt dem inte jag. Ialf var inte hälsningen såå konstig, och faktumet att jag inte fattade vem det var på en gång inte heller helt extrem, men min kommentar efteråt var kanske inte så lyckad... När jag väl kommit på vem det var (vilket som ni märker att jag ändå inte riktigt vet, utan det är en av två tänkbara) så flög det ur mig "nee jag kände inte igen dig du har ju blivit gråhårig". Hur smidigt och snällt var det? ...men det bara flög ut :-).
 
Idag har Nils räddat min kväll. När jag skulle ut och flytta bilen så startade den inte... ...och det är inte första gången det är fel på den där jävla skitbilen, men ialf... Den startade inte och jag var tvungen att flytta på den under kvällen beroende på att det är parkeringsförbud inatt där bilen stod förut. Men Nisse agerade hjälte och ryckte ut för att i kylan och halkan för hand släpa runt min bil ett par 100-meter för att hitta en annan parkeringsplats. Hur jag ska lösa problemet med bilen i sig får jag ta tag i helgen.
 
För att göra skitkvällen ännu värre så förlorade Liverpool i Europa-league också med 2-0 mot Zenit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0