Veckan som gått

Django Unchained: Filmen var som förväntat riktigt bra. Mycket våld och skön dialog som vanligt i Tarantinos filmer. Christoph Waltz, var precis som i Inglorious Bastards, filmens behållning, dock i en mer trevlig roll. Tyvärr var filmen onödigt lång, så det kan bara bli 4 av 5 plus.
 
Jag har även försökt se klart en annan mastodont-film under veckan; Scorseses "Gangs of New York", men det går så där när det alltid kommer massa annat emellan...
 
I onsdags besökte jag förvaret i Flen för lite utbildning. Intressant, men att gå runt och titta på människor som är frihetsberövade, varav vissa jag själv sett till att de hamnat där, är dock inte helt bekvämt.
 
Kvällen innebar utbildning i cross-fit-övningar på Friskis & Svettis. Bra med tips, och nu tror jag att jag att jag kan ställa mig på händer mot en vägg.
 
Alla är sjuka på jobbet, och jag verkar ha fått en släng av det nu med. Började i onsdags, och sitter säkert i några dagar. Symptomen är att det känns som jag är förkyld fast typ bakom pannbenet, underligt...
 
Lämnade in min rock på Brothers i lördags för att de skulle sy fast knapparna bättre, samt sy dit en knapp som lossnat. Det senare hade de tydligen glömt... ZzzzzzzZZZ...
 
Liverpool åkte ur Europa League igår, snyft.
 
Nu ska jag kika på gårdagens Debatt, ska tydligen ha handlat om polisens Reva-projekt. Alltså att i större utsträckning utvisa människor som enligt svensk lag inte ska få vara i Sverige. Att det är en aning kontroversiellt kan jag förstå, men att det är en sådan jättesak att vi försöker följa våra egna lagar i det här landet förstår jag dock inte.
 
Tack för idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0