Lite fel och lite rätt

Ibland har jag rätt och ibland har jag fel.
 
Uppdrag Granskning var precis lika intressant och bra som jag hade hoppats. Det är klart det är ihopklippt och vinklat som vanligt, men att diverse hjälporganisationer inte riktigt vetat vad de pratat om var uppenbart. Givetvis har en debatt startat efter detta, vilket är bra, dock är mycket av kritiken som vanligt usel. Det är nästan lite roligt när det är rubriker som "Sanningen bakom Josefssons program", och innehållet är ungefär detsamma som Josefsson och Uppdrag Granskning tog upp. Typ att inga barn går hungriga och utan vinterskor, men mycket väl kan ha det lite svårt med inköpet av den senaste I-Phonen. Eller det superdåliga motargumentet som Susanna Alakoski, och tror det var Lars Ohly framfört - angående att många föräldrar super eller röker bort sina pengar istället för att ge dem till barnen - och att det kanske är det enda som ger dem något i livet typ, och inte ska tas med i beräkningen av den anledningen... Att argumentera att man inte kan vara utan vissa saker för att slippa ge mer till sina barn är ju helt sinnessjukt. Man skulle i det fallet kunna skylla på rökning, sprit, resor, kläder, bilar eller vadsomhelst, för att slippa lägga pengar på sina barn.
 
Jag är oerhört glad över att Uppdrag Granskning och Janne Josefsson äntligen vågade göra ett bra program.
 
Även Laila Bagge har hamnat i blåsväder för att ha uttryckt att en tiggare antagligen inte var fattig. Jag har ingen aning om hur det ligger till, men kan hon inte ha rätt att det försiggår en del fuffens i tiggeriet? Borde inte det bli diskussionen istället för massa hån? ...och är det verkligen konstigt att någon reagerar på att en tiggare har en ny telefon? Även om en telefon inte behöver vara superdyr, samt att en telefon kan vara väldigt viktig för en tiggare, så kanske det inte är helt orimligt att sälja den dyra telefonen för att få pengar och köpa en billigare. Kanske kan vara nästa granskning för Janne Josefsson.
 
Att jag hade fel angår att kvinnan som stal tåget i STHLM, kanske bara råkade få det i rullning, vilket jag dock tycker låter orimligt, men det behöver inte vara osant för det, och att Mårten Tammiharjus polare vid rånet i Täby verkar vara svenska lirare med svenska namn. Skönt att ha fel ibland :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0