Utskriven

Jag är inte längre krigsplacerad. Beslutet lyder "Rekryteringsmyndigheten upphäver din inskrivning för värnplikt". Det var det.
 
Hugo Chavez är död, och det är väl bra, eller?
 
Gnäll på TV om diskriminering av en kvinna för att hon bär huvudduk och inte fick ett arbete pga det. Himla svår fråga det där... Men någonstans tycker jag ju att diverse vidskepelser kan man hålla på med på fritiden, men samtidigt blir det ju svårt var man ska dra gränsen...? Fast jag anser att varje arbetsgivare har rätt att bestämma hur dennes arbetstagare ska klä sig.
 
För att citera snubben på SVT "det är ingen mänsklig rättighet att klä sig som man vill på SVT", och ingen annanstans heller skulle jag vilja tillägga. Även om jag gärna ser att männsikor klär sig som de vill på fritiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0