Sport, bara sport, bara massor utav sport...

Det gick ju så där för Sverige i nästan avgörande kvalmatchen mot Portugal igår med 0-1 förlusten, men egentligen ska man nog se det som ett bra resultat. Portugal är ju trots allt avsevärt bättre än Sverige, men så som matchen gestaltade sig känns det ändå som Sverige hade kunnat fått med sig en pinne. I första halvlek hade Sverige några riktigt heta chanser, och Portugal kom inte till speciellt mycket. Sedan i andra var Sverige helt utspelade, men Portugal lyckades ändå inte skapa så mycket färrän Isaksson blev skadad och det blev ett avbrott i matchbilden, då lyckades så klart Ronaldo få in en boll. Att Sverige ska vända det här på Friends Arena känns osannolikt, men man vet aldrig i fotboll.
 
Idag har jag själv sportat genom att spela ytterligare en handbollsmatch. Idag gick det också bättre för oss och vi vann med 10-12 bollar mot ett lag från Norrköping som var rätt mediokert. Med anledning att det är min blogg så recenserar jag mer mig själv än själva matchen, och idag spelade jag nog lite mindre än sist, men var lite stabilare, vilket säkert även beror på att motståndet var sämre. Jag spelade knappt halva matchen och gjorde mål på mina två avslut, som även var på det viset att det var jag själv som satt mig i lägena, samt att jag gjorde två solklara assist. På minussidan var väl en tveksam utvisning, och en tappat kontringsboll, som nog var lite hög. Hursomhelst skönt med en seger, för jag lyckades inte vara med under någon seger vid min senaste comeback, så det var länge sedan nu.
 
Vad händer ikväll då? Jag vet inte riktigt än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0