INTERVJU

Igår fick jag reda på att jag är kallad på intervju till Migrationsverket i STHLM. En vad det verkar enklare tjänst än vad jag har nu, men det är ju i STHLM, och därifrån är det säkert lättare att ta sig vidare till något roligt, om nu inte det här skulle vara så värst skoj. Med det här uppstår dock en mängd problem... Först och främst måste jag få jobbet, och sedan måste det vara en lön som jag anser vettig. Det är dock om dessa premisser uppfylls som det blir knöligt på allvar. I det fallet måste jag flytta till STHLM, och var i hela Uppland ska jag bo då? Det är ju inte direkt så att det vimlar av billigt och bra boende i staden. Ett par andra saker som känns lite så där är att jag precis bytt inriktning på mitt arbete i Lindesberg, och egentligen vill lära mig det innan jag flyttar iväg, samt att jag precis flyttat här i Örebro, och trivs bra i min nya lägenhet. Ja, ja vi får se vad som händer...
 
I övrigt känner jag mig hängig, och igår stängde silly season för den här sommaren, och jag fastnade en lång stund framför Aftonbladets live-sändning angående det hela. ...och det som alla frågar sig efter sommarens circus är hur i helvete Özil hamnade i Arsenal?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0